Badania rynku business-to-business
Badania B2B polegają na przeprowadzeniu wywiadów z przedstawicielami wybranych przedsiębiorstw. W większości przypadków są to wywiady swobodne realizowane przez doświadczonych i specjalnie przeszkolonych ankieterów. W zależności od problematyki badawczej, określa się rodzaj firm, wśród których należy przeprowadzić wywiady, ich liczbę oraz stanowisko bądź zakres odpowiedzialności potencjalnego respondenta. Metoda ta znajduje zastosowanie głównie przy:
- Badaniu konkurencji
- Badaniu zadowolenia klientów instytucjonalnych
- Analizie stopnia zadowolenia ze współpracy z określonymi podmiotami
- Próbach poznania wymagań odbiorców (opinie i uwagi)
- Badaniach lojalności klientów
- Szacowaniu popytu na określone usługi lub produkty inwestycyjne
- Badaniu zapotrzebowania na określone produkty wśród badanych firm
- Ocenie szans i zagrożeń na rynku określonych produktów inwestycyjnych
Media-tor oferuje różnorodne badania rynku dla firm działających na rynku biznesowym w następujących branżach:
- Telekomunikacja
- Budownictwo
- Usługi finansowe
- Usługi informatyczne
- Sprzęt komputerowy
- Wydawnictwa
- Motoryzacja, logistyka i zarządzanie flotą
- Energetyka i ciepłownictwo
- Meble i wyposażenie
- Handel detaliczny i hurtowy